محمد دبیرمقدم
فعالیتها
-
ویژگیهای گفتمانی زبان ترکی آذری پژوهشی پیکره بنیاد
-استاد راهنما
-
نقش نماهای گفتمان د رنوشتار کودکان فارسی زبان
-استاد راهنما
-
ساخت شرطی و مولفه های مرتبط با آن در زبان فارسی: پژوهشی پیکره بنیاد
-استاد راهنما
-
امکانات بیان وجه و وجه نمایی در زبان فارسی
-استاد راهنما
-
جهت فعل در زبان فارسی رویکردی کمینه گرا
-استاد راهنما
-
پژوهشی پیرامون مفعولنمایی افتراقی در منتخبی از زبانهای ایران:بااتکاء به انگاره ای تماسی - شناختی
-استاد راهنما
-
اطلس زبانی چرداول در شمال استان ایلام
-استاد راهنما
-
بازنمایی وجه در دوره نخست فارسی نو: مقایسه رویکرد توصیفی - ساختگرا و نظریه نقشگرا در باب وجه
-استاد راهنما
-
تعبیر وتحلیل متون دراماتیک..............................
-استاد راهنما
-
توصیف رده شناختی زبان خانیکی به لحاظ ترتیب سازه ها، با تاکید بر قلب نحوی
-استاد راهنما
-
توصیف نظام نحوی زبان ترکی نیشابوری،از دیدگاه رده شناسی
-استاد راهنما
-
بهینگی در متن نقش نماهای گفتمان فارسی
-استاد راهنما
-
قلب نحوی ترجمه
-استاد راهنما
-
ارزیابی مهارت نگارش دانش آموزان فارسی زبان: رویکردی نظام بنیاد
-استاد راهنما
-
مختصات (توپولوژی) استعاره در متون فارسی: پیوستگی و انسجام از طریق ساخت های گفتمانی و مفهومی
-استاد راهنما
-
منتخبی از مقوله های صرفی _ نحوی فعل در زبان پشتو
-استاد راهنما
-
تحلیلی بر ویژگی های رده شناختی زبان فارسی و زبان عربی
-استاد راهنما
-
حروف اضافه در گویش سدهی
-استاد راهنما
-
ادغام عام و خاص: شواهدی از زبان فارسی
-استاد راهنما
-
استعاره در گفتمان کرونا در مطبوعات فارسی زبان داخلی وانگلیسی زبان خارجی: رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی
-استاد راهنما
-
نگرش سنجی گویشوران تاتی خراسان نسبت به زبان تاتی و فارسی
-استاد راهنما
-
تعیین مشخصه های ممیز مثال در فرهنگ زبان آموز تک زبان? پیشرفته مبتنی بر دو سازوکار رمزگشایی و رمزگذاری
-استاد راهنما
-
انتخاب و بازتاب آن درمتون نوشتاری زبان فارسی تحلیلی درچارچوب دستور نقش گرای نظام بنیاد
-استاد راهنما
-
ضمایر ابقائی در زبان فارسی
-استاد راهنما
-
توصیف وتحلیل رده شناختی گویش بهدینان شهریزدگویش محلتی
-استاد راهنما
-
برخی ویژگیهای رده شناختی زبان پشتو
-استاد راهنما
-
صرف-نحو زبان زرتشیان یزد: اهمیت رده شناختی و نظری
-استاد راهنما
-
بررسی داده بنیاد جایگاه سازه های مفعولی در زبان فارسی و ارزیابی گویشوران نسبت به جایگاه آن : رویکردی کمینه گرا
-استاد راهنما
-
تحلیل ساخت موصولی در زبان فارسی و نحوه آموزش آن به فارسی آموزان سطح پیشرفته
-استاد راهنما
-
برخی از ویژگی های رده شناختی زبان پشه ای
-استاد راهنما
-
عناصر زبانی موثر در ساخت وجه التزامی درزبان فارسی وارائه چارچوبی برای آموزش آن به غیرفارسی زبانان
-استاد راهنما
-
فارسی به عنوان یک زبان میراثی: امکانات و چالش های آموزش و یادگیری زبان فارسی در ایالات متحده امریکا
-استاد راهنما
-
بررسی نظام تصریف فعل زبان کردی کلهری در قالب هندسه مشخصه ها
-استاد راهنما
-
وضعیت کاربرد زبان کردی جنوبی( گویش کرماشانی): حفظ یا تغییر زبان؟
-استاد راهنما
-
نمای فرانقشی در گزیده ای از سفرنامه ها ومتون داستانی تاریخی ومعاصر زبان فارسی
-استاد راهنما
-
مطالعه تطبیقی قرآن و عهدین از منظر دستور نقش گرا: داستان آدم و حوا
-استاد راهنما
-
رده شناسی ساخت موضوعی در محمول های مرکب منتخبی از زبان های ایرانی
-استاد راهنما
-
بررسی نقش های معنایی در ساختهای ظرفیتی نحوی مشابه در افعال فارسی
-استاد راهنما
-
تحلیل گفتمان انتقادی در کلاس های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان : در جستجوی چارچوبی برای آموزش گفتمان بنیاد زبان فارسی
-استاد راهنما
-
پروپوزال
-استاد راهنما
-
توصیف نظام نحوی زبان مازندرانی رویکردی رده شناختی
-استاد راهنما
-
بررسی فرایندهای وازه سازی در زبان تاتی
-استاد راهنما
-
بررسی مقابله ای جمله مرکب در زبان فارسی و ایتالیایی
-استاد راهنما
-
رده شناسی ترتیب واژه ها و نظام مطابقه در گویش های افتری، قهرودی، ورزنه ای و کاکی
-استاد راهنما
-
صورت بندی و تحلیل ساختار منطقی محمول های ثانوی? فارسی در چارچوب معنی شناسی صوری
-استاد راهنما
-
نظم گفتمانی رسانههای ایران؛ از ترور تا انتقام
-استاد راهنما
-
نقش عوامل زبانی در فرایند پردازش ساخت های موصولی در بزرگسالان فارسی زبان بر پایه تکنیک خواندن خودگام
-استاد مشاور
-
تحلیل گونه های زبانی فارسی از منظر بازنمایی عناصر نوایی
-استاد مشاور
-
تحلیل ساخت گروههای نحوی در زبان فارسی و زبان روسی یک مطالعه بینازبانی
-استاد مشاور
-
نظریه پردازش درونداد بررسی نقش اصل اسم اول واصل تقدم واژه های محتوایی در یادگیری زبان فارسی
-استاد مشاور
-
تحلیل واژه و عناصر سازنده آن در زبان پشتو
-استاد مشاور
-
نقش طول بندموصولی در پردازش انواع ساخت های موصولی فاعلی در بزرگسالان فارسی زبان بر پایه تکنیک خواندن خودگام
-استاد مشاور
-
صرف- واجشناسی گویش خوانساری: تحلیلی بر پایه نظریه بهینگی
-استاد مشاور
-
بررسی ساختاری و معنایی ساخت شرطی در کردی سورانی
-استاد مشاور
-
واج شناسی زبان پشتو در چارچوب نظریه بهینگی
-استاد مشاور
-
نننن
-استاد مشاور
-
اهنگ کلام در زبان فارسی و مساله اموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: گامی در تولید درسنامه تلفظ محور
-استاد مشاور
-
فعل های مرکب از منظر علوم شناختی وعملکرد مغز در فارسی آموزان غیرفارسی زبان
-استاد مشاور
-
بررسی نظام آوایی گویش گالشی اشکورات
-استاد مشاور
-
بررسی تاثیر آموزش باهم آیی بر بهبود مهارت نوشتن فارسی آموزان سطح فوق میانی
-استاد مشاور
-
ترکیب های اسمی و فعلی در کردی کلهری
-استاد مشاور
-
آموزش ساخت های نشاندار زبان فارسی به فارسی آموزان ژاپنی
-استاد مشاور
-
واج شناسی تاریخی زبان فارسی بر مبنای نظریه بهینگی
-استاد داور
-
رهیافتی نام شناختی به واژه سازی در زبان فارسی
-استاد داور
-
کاوشی پیکره بنیادپیرامون صفت های هم معنای حوزه احساسات در زبان فارسی رویکردنمای رفتاری
-استاد داور
-
نوای کفتار پنهان ، تقطیع نوایی و نحوی در زبان فارسی
-استاد داور
-
بازنمایی وجه در زبان گیلکی: رویکردی تاریخی
-استاد داور
-
تاثیر بازخورد تصحیح در چارچوب آموزش تکلیف محور بر ارتقاء توانش منظور شناختی فارسی آموزان سطح میانی
-استاد داور
-
رابطه دانش واژگانی با آگاهی صرفی وتاثیر آنها بر درک خواندن دانش آموزان مقطع سوم تا پنجم ابتدایی
-استاد داور
-
تشخیص خودکار هویت نویسنده متن در زبان فارسی با استفاده از ویژگی های زبانی
-استاد داور
-
شناسایی خودکار استعاره
-استاد داور
-
تحلیل زایایی پسوندهای اشتقاقی غیر فعلی در زبان فارسی مطالعه پیکره بنیاد
-استاد داور
-
تحلیل نقش سرنخ های واژگانی و تصریف فعلی در درک زمان جمله های زبان فارسی بر پایه ی نظریه ی پردازش درون داد: مطالعه ی موردی فارسی آموزات چینی و عربی زبان
-استاد داور
-
آموزش فعل های ساده پربسامد فارسی به غیرفارسی زبانان بر اساس الگوی پیش نمونگی: رویکردی کاربردبنیان
-استاد داور
-
دستور فارسی گفتاری معیار: تحلیلی صرفی - نحوی
-استاد داور
-
تحلیل پیکره بنیاد استعاره های دستوری در نوشته های فارسی آموزان خارجی: ارائه الگویی برای آموزش و یادگیری فارسی دانشگاهی
-استاد داور
-
واکاوی ساختار نگارشی متون حقوقی (منتخب آرای وحدت رویه دیوان عالی کشور) بر پایه آغازگرهای انگاره متنی
-استاد داور