رضا مراد صحرائی
فعالیتها
-
تأثیر نشانهشناسی فرهنگی بر آموزش شعر فارسی
-استاد راهنما
-
تحلیل ساخت گروههای نحوی در زبان فارسی و زبان روسی یک مطالعه بینازبانی
-استاد راهنما
-
یادگیری معکوس وتاثیر آن بر تقویت مهارت نوشتن در فارسی آموزان خارجی
-استاد راهنما
-
نظریه پردازش درونداد بررسی نقش اصل اسم اول واصل تقدم واژه های محتوایی در یادگیری زبان فارسی
-استاد راهنما
-
تحلیلی بر ویژگی های رده شناختی زبان فارسی و زبان عربی
-استاد راهنما
-
ارزیابی
-استاد راهنما
-
ارزیابی دو مجموعه زبان فارسی و اموزش زبان فارسی به فارسی در چهارچوب شاخص های گزینش کتاب مناسب ( کانینگزورث ۲۰۰۷)
-استاد راهنما
-
بررسی تاثیر حمایت نردبانی بر روانی صحت وتناسب گفتار فارسی آموزان سطح میانی بر پایه ی نظریه اجتماعی فرهنگی فراگیری زبان دوم
-استاد راهنما
-
بررسی اثربخشی استفاده از سامانده های ترسیمی در اموزش درک مطلب فارسی به فارسی اموزان سطح میانی
-استاد راهنما
-
بازنمایی فرایندهای شناختی و نظریه های هوش های چندگانه
-استاد راهنما
-
ارزیابی روانی گفتار آزمون دهندگان فارسی آموز: نقش سطح بسندگی زبان فارسی
-استاد راهنما
-
تحلیل نقش سرنخ های واژگانی و تصریف فعلی در درک زمان جمله های زبان فارسی بر پایه ی نظریه ی پردازش درون داد: مطالعه ی موردی فارسی آموزات چینی و عربی زبان
-استاد راهنما
-
طراحی، پیاده سازی و اعتبارسنجی آزمون انطباقی رایانه ای دانش واژه های دانشگاهی زبان فارسی
-استاد راهنما
-
تحلیلی بر " دایره واژگانی فعال " فارسی آموزان غیرایرانی در گفتار و نوشتار
-استاد راهنما
-
یادگیری و آموزش ساخت های شرطی و سببی زبان فارسی بر پایه نظریه پردازش پذیری
-استاد راهنما
-
خوانایی سنجی و بازنویسی متن های انتخابی خوانداری آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان با سه چارچوب فوگ، فرای و فلش: بررسی موردی مجموع? «لذت خواندن»
-استاد راهنما
-
نقش سبک های یادگیری و آموزش صریح و ضمنی در توانش منظور شناختی فارسی آموزان سطح میانی
-استاد راهنما
-
آموزش پیکره بنیاد واژه به فارسی آموزان خارجی با تمرکز بر حروف اضافه
-استاد راهنما
-
انگاره های آموزش تلفیقی ومقایسه ی تاثیر آنها بر یادگیری واژه های کاربردی زبان فارسی
-استاد راهنما
-
تحلیل پیکره بنیاد استعاره های دستوری در نوشته های فارسی آموزان خارجی: ارائه الگویی برای آموزش و یادگیری فارسی دانشگاهی
-استاد راهنما
-
ارزیابی منابع آموزش مهارت خواندن دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه ال سی دبلیو لاهور پاکستان ارائه یک در درسنامه نوین برمبنای انگاره نیل اندرسون
-استاد راهنما
-
روند یادگیری با هم آیی ها در فارسی آموزان خارجی تحلیلی بر پایه پیکره زبان آموز
-استاد راهنما
-
تحلیل و دسته بندی خطاهای نوشتاری فارسی آموزان خارجی بر پایه پیکره فارسی آموز بنیاد سعدی
-استاد راهنما
-
ترتیب طبیعی فراگیری وندهای تصریفی و اشتقاقی در فارسی آموزان روس و عرب
-استاد راهنما
-
تحلیل محتوایی اپلیکشن های تلفن همراه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: مقایسه نرم افزارهای واژه یابی بنیاد سعدی و اکسین بادو لینگو و ممرایز
-استاد راهنما
-
تحلیل خطاهای فارسی آموزان روس و ارائه راهکار برای برطرف کردن انها
-استاد راهنما
-
ارزشیابی برنامه درسی آموزش زبان فارسی در دانشگاه های داکا ، راجشاهی و چیتا گنگ بنگلادش از منظر استادان و دانشجویان
-استاد راهنما
-
تجزیه و تحلیل خطاهای گفتاری فارسی آموزان سطح پیشرفته مرکز آزفا دانشگاه علامه طباطبایی
-استاد راهنما
-
تحلیل نشانه شناختی مجموعه کتاب های اموزش فارسی به فارسی
-استاد راهنما
-
ررسی جایگاه زبان فارسی به عنوان زبان بین المللی از منظر فارسی آموزان غیر ایرانی ، در جستجوی راهبردهای توسعه و به کارگیی آن در آموزش زبان فارسی
-استاد راهنما
-
تاثیر مشاهده فیلم برمهارت صحبت کردن فارسی آموزان عراقی
-استاد راهنما
-
تحلیل گفتمان در سطح واژه
-استاد راهنما
-
طراحی تدوین وآموزش محتوی گردشگری فرهنگی به غیر فارسی زبانان با استفاده از نرم افزار چند رسا نه ای
-استاد راهنما
-
بررسی هویت آموزشی و اجتماعی فارسی آموزان خارجی در برقرای ارتباط با بافت فرهنگی اجتماعی جامعه زبانی ایران
-استاد راهنما
-
بررسی وتحلیل منابع آموزشی دستور زبان فارسی دانشگاه های معروف پاکستان (نومیل ،پنجاب ،جی .سی) بر مبنای دستور آموزشی
-استاد راهنما
-
اموزش کاربردی- وازه مبتنی بر رایانه
-استاد راهنما
-
بررسی تاثیر آموزش باهم آیی بر بهبود مهارت نوشتن فارسی آموزان سطح فوق میانی
-استاد راهنما
-
تهیه و تدوین فرهنگ لغت.....
-استاد راهنما
-
تاثیر پرسشگری بر تفکر انتقادی در دانش آموزان متوسطه شهر آمل
-استاد راهنما
-
نقش عوامل زبانی در فرایند پردازش ساخت های موصولی در بزرگسالان فارسی زبان بر پایه تکنیک خواندن خودگام
-استاد مشاور
-
تاثیر تفاوتهای فرهنگی در فرایند مفهوم سازی واژه سر و دل بر پایه عملکرد فارسی آموزان خارجی
-استاد مشاور
-
ساخت آغازگری و مهارت نوشتن
-استاد مشاور
-
تحلیل حروف اضافه ساده زبان فارسی و طراحی الگوی جامع آموزشی برای غیرفارسی زبانان بر پایه رویکرد شناختی
-استاد مشاور
-
تاثیر بازخورد تصحیح در چارچوب آموزش تکلیف محور بر ارتقاء توانش منظور شناختی فارسی آموزان سطح میانی
-استاد مشاور
-
فرایند دستیابی واژگانی به هنگام رمزگردانی در فارسی آموزان دوزبانه و دلالت های آموزشیآن: پژوهشی بر پایه تکنیک پتانسیل وابسته به رویداد(ای.آر.پی.)
-استاد مشاور
-
تحلیل و ارزیابی مجموعه کتاب های آموزش زبان فارسی " مینا " بر مبنای شاخص ها ومعیارهای کانیگزورت(۱۹۹۵)
-استاد مشاور
-
آموزش فعل های ساده پربسامد فارسی به غیرفارسی زبانان بر اساس الگوی پیش نمونگی: رویکردی کاربردبنیان
-استاد مشاور
-
استخراج الگو و ارتقای شایستگی های مدرسان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
-استاد مشاور
-
تحلیل انتقادی عوامل انسجام در متون خوانداری مجموعه آموزشی لذت خواندن براساس چارچوب دستر نقشگرایی نظام مند
-استاد مشاور
-
آموزش ساخت محور منطقی نحو زبان فارسی بر مبنای نظریه اجتماعی فرهنگی
-استاد مشاور
-
تاثیر قصه گویی مصور بر تقویت مهارت صحبت کردن فارسی آموزان تونسی
-استاد مشاور
-
آموزش تلفظ به کمک فناوری با تأکید بر فارسی معیار
-استاد مشاور
-
بررسی مقابله ای جمله مرکب در زبان فارسی و ایتالیایی
-استاد مشاور
-
طراحی آزمون رایانه ای انطباقی تعیین سطح مولفه های دستور و واژگان زبان فارسی: کنکاشی در نگرش، عملکرد، و اضطراب زبان آموزان غیرفارسی زبانان
-استاد مشاور
-
بازنمودن نمادهای فرهنگی از طریق آموزش ضرب المثل با استفاده از روش داستان گویی به غیرفارسی زبانان
-استاد مشاور
-
رابطه دانش واژگانی با آگاهی صرفی وتاثیر آنها بر درک خواندن دانش آموزان مقطع سوم تا پنجم ابتدایی
-استاد داور
-
تحلیل نقش حس آمیزی بر یادگیری واژه ها درفارسی آموزان خارجی سطح میانی
-استاد داور
-
بررسی نمود در کنش گفتارهای زبان فارسی پژوهشی پیکره بنیاد
-استاد داور
-
تاثیر استفاده از رویکردتکلیف محوربرمهارت صحبت کردن درفارسی اموزان دانشگاههای بنگلادش
-استاد داور
-
تهیه و تدوین مواد آموزشی به منظور تدریس زبان و ادبیات فارسی در هند به شیوه محتوا محور
-استاد داور