شهلا رقیب دوست
فعالیتها
-
رابطه میان توانش واژگانی و مهارت داستان گویی در کودکان پنج ساله فارسی زبان
-استاد راهنما
-
نقش عوامل زبانی در فرایند پردازش ساخت های موصولی در بزرگسالان فارسی زبان بر پایه تکنیک خواندن خودگام
-استاد راهنما
-
رابطه دانش فراگفتمانی با درک خواندن در فارسی آموزان غیرفارسی زبانان
-استاد راهنما
-
تاثیر تفاوتهای فرهنگی در فرایند مفهوم سازی واژه سر و دل بر پایه عملکرد فارسی آموزان خارجی
-استاد راهنما
-
بررسی تاثیر فعالیت های پیش از شنیدن بر عملکرد شنیداری فارسی آموزان خارجی
-استاد راهنما
-
سنجش ومقایسه مهارتهای ارتباطی بیماران بزرگسال آسیب دیده مغزی نیمکره راست وچپ فارسی زبان بر پایه......
-استاد راهنما
-
توصیف و رده شناسی زبان اشاره ی ناشنوایان ایرانی(گونه تهرانی) : نفی و مالکیت
-استاد راهنما
-
الگوی رشد ادراکی اصطلاحات در کودکان فارسی زبان ۱۰-۷ ساله
-استاد راهنما
-
بررسی مفهوم سازی استعاره های زندگی ومرگ....................
-استاد راهنما
-
تحلیل معنی شناختی زمان دستوری در کردی سورانی بر پایه رویکرد دو تایی
-استاد راهنما
-
ارزیابی توانایی گفتار روایتی کودکان آسیب دیدة شنوایی دارای کاشت حلزون فارسی زبان ۶-۸ ساله
-استاد راهنما
-
تحلیل حروف اضافه ساده زبان فارسی و طراحی الگوی جامع آموزشی برای غیرفارسی زبانان بر پایه رویکرد شناختی
-استاد راهنما
-
پروپوزال
-استاد راهنما
-
ارزایبی
-استاد راهنما
-
تتت
-استاد راهنما
-
رابطه توانایی حافظه فعال واجی با تولید گفتار در کودکان پیش دبستانی فارسی زبان
-استاد راهنما
-
ارزیابی میزان پذیرش ادراکی اسم های مرکب زبان فارسی بر پایه مدل رایانشی توزیعی بازنمایی معنایی
-استاد راهنما
-
ارزیابی میزان حساسیت به درد بزرگسالان فارسی زبان بر پایه آزمون درجه بندی درد واژه ها
-استاد راهنما
-
رابطه دانش واژگانی با آگاهی صرفی وتاثیر آنها بر درک خواندن دانش آموزان مقطع سوم تا پنجم ابتدایی
-استاد راهنما
-
نقش طول بندموصولی در پردازش انواع ساخت های موصولی فاعلی در بزرگسالان فارسی زبان بر پایه تکنیک خواندن خودگام
-استاد راهنما
-
فرایند دستیابی واژگانی به هنگام رمزگردانی در فارسی آموزان دوزبانه و دلالت های آموزشیآن: پژوهشی بر پایه تکنیک پتانسیل وابسته به رویداد(ای.آر.پی.)
-استاد راهنما
-
نقش راهبردهای خودتنظیمی در مهارت نوشتاری فارسی آموزان خارجی سطح پیشرفته : با رویکرد شناختی- اجتماعی
-استاد راهنما
-
نقش توانایی شناختی حافظه فعال و دانش پیشین با مهارت درک خواندن زبان انگلیسی در دانش آموزان پایه ۱۲ دبیرستان
-استاد راهنما
-
نقش حافظه رویه ای در پردازش سطح نحوی در کودکان ۵-۶ و ۶-۷ ساله فارسی زبان
-استاد راهنما
-
ویژگیهای گفتمانی زبان ترکی آذری پژوهشی پیکره بنیاد
-استاد مشاور
-
صرف ساختاری: اشتقاق در زبان فارسی
-استاد مشاور
-
یادگیری قواعد واج آرایی حساس به اصل توالی رسایی در زبان فاسی: سوگیری پیشین یا تجربه
-استاد مشاور
-
تأثیر نشانهشناسی فرهنگی بر آموزش شعر فارسی
-استاد مشاور
-
نقش نماهای گفتمان د رنوشتار کودکان فارسی زبان
-استاد مشاور
-
بازنمایی مفهومی عروسی و سوگ بر پایه دستور انتقال نقش در سینمای ایران : زبان شناسی فرهنگی
-استاد مشاور
-
مختصات (توپولوژی) استعاره در متون فارسی: پیوستگی و انسجام از طریق ساخت های گفتمانی و مفهومی
-استاد مشاور
-
مفهوم سازی زمان در زبان فارسی و انگلیسی در چارچوب نظریه فرزان معنایی طبیعی
-استاد مشاور
-
ساخت صرفی - معنایی غیربسیط در زبان فارسی: رویکرد ادراکی
-استاد مشاور
-
ویژگی های نوایی کنش های گفتاری منظوری
-استاد مشاور
-
بررسی رابطه طرحواره ناهنجار اولیه با شیوه بیان درخواست
-استاد مشاور
-
حسن تعبیر در زبان فارسی بر پایه الگوی شناختی مایکل شاروود اسمیت
-استاد مشاور
-
مفهوم سازی استعاری اچ آی وی/ ایدز: رویکردی شناختی
-استاد مشاور
-
بازنمایی وجه در زبان گیلکی: رویکردی تاریخی
-استاد مشاور
-
ارزیابی
-استاد مشاور
-
آموزش زبان فارسی به کودکان غیرفارسی زبان: بررسی و مقایسه دو مجموعه "پرفا" و "فارسی بیاموزیم" بر اساس شاخص های کانیگزورث
-استاد مشاور
-
ارزیابی دو مجموعه زبان فارسی و اموزش زبان فارسی به فارسی در چهارچوب شاخص های گزینش کتاب مناسب ( کانینگزورث ۲۰۰۷)
-استاد مشاور
-
انتخاب و بازتاب آن درمتون نوشتاری زبان فارسی تحلیلی درچارچوب دستور نقش گرای نظام بنیاد
-استاد مشاور
-
رابط? موسیقی با هیجامد و تأثیر آنها بر یادگیری واژه در فارسی آموزان
-استاد مشاور
-
بررسی تفاوت های هوش هیجانی زنان و مردان و رابطه آن با دوزبانگی: مطالعه دوزبانه های فارسی - کردی
-استاد مشاور
-
بررسی اثربخشی استفاده از سامانده های ترسیمی در اموزش درک مطلب فارسی به فارسی اموزان سطح میانی
-استاد مشاور
-
سرنوشت روان پس از مرگ در ادبیات پیش از اسلام و مقایسه با آثار غزالی
-استاد مشاور
-
بازنمایی فرایندهای شناختی و نظریه های هوش های چندگانه
-استاد مشاور
-
تحلیل نقش حس آمیزی بر یادگیری واژه ها درفارسی آموزان خارجی سطح میانی
-استاد مشاور
-
تحلیل پردازش ادراکی واکه های انگلیسی توسط فارسی زبانان بزرگسال بر پایه انگارهL۲LP
-استاد مشاور
-
واج شناسی تاریخی زبان فارسی بر مبنای نظریه بهینگی
-استاد داور
-
دستور ی شدگی در زبان گیلکی
-استاد داور
-
نظریه پردازش درونداد بررسی نقش اصل اسم اول واصل تقدم واژه های محتوایی در یادگیری زبان فارسی
-استاد داور
-
کارکرد آمیزه های مفهومی در به گزینی خوانش های چند گانه شعر حافظ
-استاد داور
-
ادب در زبان اشاره ایرانی
-استاد داور
-
تشخیص خودکار هویت نویسنده متن در زبان فارسی با استفاده از ویژگی های زبانی
-استاد داور
-
بررسی تاثیر حمایت نردبانی بر روانی صحت وتناسب گفتار فارسی آموزان سطح میانی بر پایه ی نظریه اجتماعی فرهنگی فراگیری زبان دوم
-استاد داور
-
بررسی ویژگی های زبانی تاریخ سیستان براساس نسخه موجود در کتابخانه مجلس ( بهار) و نسخه تازه یاب گرجستان
-استاد داور
-
بررسی هویت آموزشی و اجتماعی فارسی آموزان خارجی در برقرای ارتباط با بافت فرهنگی اجتماعی جامعه زبانی ایران
-استاد داور