آرشیو اخبار

نشست مشترک هیئت رئیسه و اساتید گروه زبانشناسی با اساتید و دانشجویان هندی

نشست مشترک هیئت رئیسه و اساتید گروه زبانشناسی با اساتید و دانشجویان هندی گالری

به گزارش روابط عمومی، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشست مشترک هیئت رئیسه و اساتید گروه زبان‌شناسی دانشکده ادبیات با اساتید و دانشجویان آکادمی سیندوجا و دیگر موسسات آموزشی هندی در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

ادامه مطلب
برپایی مراسم سوگواری شهید خدمت حضرت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و همسنگرانش

برپایی مراسم سوگواری شهید خدمت حضرت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و همسنگرانش گالری

به گزارش روابط عمومی، روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پی شهادت جانسوز و ناباورانه رئیس جمهور خدوم و مردمی حضرت آیت‌الله ابراهیم رئیسی (ره) و همراهان ایشان مراسم سوگواری در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

ادامه مطلب
برگزاری مسابقه فوتسال چهارجانبه به مناسبت بزرگداشت فردوسی

برگزاری مسابقه فوتسال چهارجانبه به مناسبت بزرگداشت فردوسی گالری

به گزارش روابط عمومی دانشکده، به همت تربیت بدنی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک دوره مسابقه فوتسال چهارجانبه به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در سالن ورزشی دانشکده ادبیات برگزار گردید. تیم‌های منتخب دانشکده ادبیات و منتخب دانشکده مدیریت با برتری مقابل حریفان به فینال این مسابقات راه یافتند و در دیدار فینال تیم منتخب ادبیات با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری دست یافت و قهرمان این دوره از مسابقات شد. در پایان این مسابقات و در حضور آقای دکتر محسن حبیبی رئیس دانشکده به اعضای تیم قهرمان جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.

ادامه مطلب
برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گالری

به گزارش روابط عمومی، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به همت واحد کانون های فرهنگی، ادبی دانشگاه و با همکاری هسته مطالعات ادبی و متن پژوهی با هدف پاسداشت زبان و ادب پارسی با حضور هیئت رئیسه دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی، اساتید و دانشجویان در سالن شهید عضدی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این مراسم اساتید در خصوص زبان و ادب پارسی و مقام والای حکیم ابوالقاسم فردوسی سخنرانی نمودند و در خلال برنامه نوای موسیقی حماسی در حین برنامه نواخته شد و در ادامه شاهنامه خوانی توسط گروه هزاران اجرا گردید.

ادامه مطلب
دریافت یارانه و بن خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

دریافت یارانه و بن خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتاب‌خوانی همانند سال‌های پیشین اقدام به تخصیص یارانه اعتباری خرید کتاب از بخش مجازی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان گرامی نموده است. بدین منظور متقاضیان می‌توانند به نشانی اینترنتی https://bon.tibf.ir/ مراجعه نمایند و پس از ثبت‌‌نام و ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب و تکمیل پروفایل کاربری، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت نمایند.

ادامه مطلب
برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در دانشکده ادبیات

برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در دانشکده ادبیات گالری

به گزارش روابط عمومی، روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جشن میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) با هدف بزرگداشت روز دختر و تکریم دختران دانشجو با حضور هیئت رئیسه دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی، اساتید و دانشجویان در سالن شهید مطهری دانشکده برگزار شد. مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد و سپس آقای دکتر محسن حبیبی رئیس دانشکده طی سخنانی این روز فرخنده را تبریک گفتند و توضیحاتی را درباره نحوه برگزاری مراسم ارایه دادند. در ادامه اساتید و دانشجویان از گروه‌های مختلف آموزشی به زبان‌های مختلف خارجی در خصوص روز دختر سخنرانی نمودند. در خلال مراسم، برنامه های مفرحی نظیر پخش کلیپ، مولودی خوانی و قرعه کشی و اهدای جوایز انجام شد.

ادامه مطلب
تور بازدید دانشجویان گروه زبان و ادبیات انگلیسی از کتابخانه مرکزی

تور بازدید دانشجویان گروه زبان و ادبیات انگلیسی از کتابخانه مرکزی گالری

به همت خانم دکتری سعیدی و خانم دکتر معرفت طبق روال سال‌های گذشته و با توجه به بازخورد بسیار مثبت دانشجویان در سال‌های قبل، گروه آموزش زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی، امسال نیز اقدام به برگزاری تور کتابخانه مرکزی برای دانشجویان درس فنون مطالعه نمودند. طی هماهنگی‌های صورت گرفته دانشجویان با وسیله نقلیه دانشگاه از دانشکده به کتابخانه مرکزی اعزام گردیدند و از توضیحات کارشناس کتابخانه استفاده کردند و نام کاربری و رمزعبور سامانه مگاپیپر جهت دانلود رایگان مقالات انگلیسی، مقالات فارسی، مجلات علمی، پایان نامه و کتاب نیز به دانشجویان تحویل داده شد.

ادامه مطلب
کرسی ترویجی تاریخ پژوهی ادبی، حوزه ها و امکانات

کرسی ترویجی تاریخ پژوهی ادبی، حوزه ها و امکانات

جلسه کرسی ترویجی عضو محترم هیئت علمی جناب آقای دکتر مهدی میرکیائی با موضوع "تاریخ پژوهی ادبی، حوزه ها و امکانات" روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ساعت ۱۳ الی ۱۵ در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب
برگزاری انتخابات نمایندگان هیئت ممیزه دانشگاه

برگزاری انتخابات نمایندگان هیئت ممیزه دانشگاه گالری

به گزارش روابط عمومی، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰، جلسه انتخاب نمایندگان دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی در هیئت ممیزه دانشگاه با حضور اکثریت (۵۱ نفر از ۶۸ نفر دارای واجد شرایط) و با مشارکت ۷۵ درصدی اعضای هیئت علمی در محل سالن شهید عضدی دانشکده ادبیات برگزار گردید و نمایندگان و اساتید منتخب دانشکده ادبیات به دانشگاه معرفی شدند.

ادامه مطلب
نشست هم‌اندیشی تعالی آموزشی

نشست هم‌اندیشی تعالی آموزشی گالری

به گزارش روابط عمومی، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، نشست هم‌اندیشی تعالی آموزشی ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه از سوی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه با همکاری دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی به مناسبت هفته سرآمدی آموزش در محل سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات برگزار گردید.

ادامه مطلب