
سروناز زمانی
درک فراگیران زبان انگلیسی از فعالیت های ثبت مساله و ارزیابی پویای برخط در کلاس های گفت و شنود
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگليسي
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- ادبیات فارسی و زبانهای خارجی
- شماره ساختمان محل ارائه
- ۱۷
- نام کلاس محل ارائه
- کلاس ۱۰۲[۲۰۱۰۲]
- شماره کلاس محل ارائه
- ۲۰۲
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
- ساعت دفاع
- ۱۲:۰۰
- چکیده
-
درک فراگیران زبان انگلیسی از فعالیتهای ثبت مساله و ارزیابی پویای برخط در کلاسهای گفت و شنود
پژوهش حاضر با هدف بررسی ادراک فراگیران زبان انگلیسی نسبت به اثربخشی فعالیتهای ثبت مساله و ارزیابی پویا بر گفتار روان انجام شدهاست.این پژوهش با استفاده از روش ترکیبی ،توضیحی متوالی , با نمونهای۹۰ نفری از فراگیران زبان انگلیسی در پایه ی متوسط بین سن های ۱۷ تا ۳۲ از سه کلاس مکالمه عادی بدون مداخله و بکر انتخاب شد.قبل از مداخله در بخش کمی, آزمون همگنی و پیشآزمون اجرا شد.کلاسها با آموزش " Real Listening and eaking ۳" شروع شدند.شرکت کنندگان گروههای آزمایشی براساس فعالیتهای ثبت مساله و ارزیابی پویا در طول مشارکت دانشجویان در پروژههای سخنرانی, تحت مداخله قرار گرفتند.گروه کنترل فقط برنامه درسی را دنبال کردند.عملکرد کلیه شرکت کنندگان براساس مقیاس سرفصل et که در آن واژگان, تلفظ, دستور زبان (توانش زبانی) و همچنین ارتباطات تعاملی و مدیریت گفتمان مورد بررسی قرار گرفت, بررسی شد.به منظوربررسی کیفی۸ نفر از شرکت کنندگان در مصاحبه شبه ساختاری به صورت داوطلبانه همکاری کردند.دادههای جمعآوریشده در هر دو بخش نشان داد که فراگیران زبان انگلیسی از مداخله در گروههای آزمایشی که به طور معناداری بهتر از گروه کنترل بود, بهره بردند, هر چند که گروه آزمایشی با ارزیابی پویا بیشترین میانگین را در پسآزمون فصاحت گفتار داشتند.علاوه بر تاثیر مثبت مداخله بر یادگیری, یافتههای مصاحبهها نیز نشان داد که پاسخ دهندگان تاثیر مثبت استراتژیها را در طول دوره درک میکنند.یافتهها میتواند درک عمیقتر از تکنیکها و راهبردهای عملی برای شیوههای آموزشی در متون زبان انگلیسی فراهم آورد.
- Abstract
-
Abstract Thi tudy aimed to investigate the erceptio of EFL learner toward the effectivene of issue log activitie and dynamic assessment o eaking fluency . The tudy employed a mixed - method explanatory equential desig , with a convenience ample of ۹۰ intermediate EFL learner aged etwee ۱۷ and ۳۲ elected from three intact conversatio classe . rior to the interventio i the quantitative ectio , a homogeneity test and a retest were administered . The classe tarted with teaching the ' Real Listening and eaking ۳ ' . The articipant of the experimental grou received treatment ased o issue log activitie and dynamic assessment during the tudent " engagement i eaking roject . The control grou just followed the term yllabu . The erformance of all articipant wa checked ased o the ET rubric cale i which vocabulary , ronunciatio , grammar ( linguistic competence ) , a well a interactive communicatio , and discourse management were focused . For the urpose of the qualitative ectio , ۸ articipant cooperated i the emi - tructured interview voluntarily . The collected data i oth art revealed that EFL learner enefited from the treatment i the experimental grou which ignificantly outperformed the control grou although the experimental grou working with dynamic assessment had the highest mea o the osttest of eaking fluency . I additio to the ositive effect of treatment o learning , the finding of interview also howed that the respondent erceived the ositive effect of the trategie during the course . The finding ca rovide a deeper understanding of the ractical technique and trategie for instructional ractice i EFL context .