سروناز زمانی

سروناز زمانی

عنوان پایان‌نامه

درک فراگیران زبان انگلیسی از فعالیت های ثبت مساله و ارزیابی پویای برخط در کلاس های گفت و شنود



    دانشجو سروناز زمانی در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "درک فراگیران زبان انگلیسی از فعالیت های ثبت مساله و ارزیابی پویای برخط در کلاس های گفت و شنود" را دفاع نموده است.


    استاد مشاور
    معصومه استاجی
    استاد داور
    عباس منفرد
    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگليسي
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    ادبیات فارسی و زبانهای خارجی
    شماره ساختمان محل ارائه
    ۱۷
    نام کلاس محل ارائه
    کلاس ۱۰۲[۲۰۱۰۲]
    شماره کلاس محل ارائه
    ۲۰۲
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    ساعت دفاع
    ۱۲:۰۰

    چکیده

    درک فراگیران زبان انگلیسی از فعالیت‌های ثبت مساله و ارزیابی پویای برخط در کلاس‌های گفت و شنود  

    پژوهش  حاضر  با  هدف  بررسی  ادراک  فراگیران  زبان انگلیسی  نسبت  به  اثربخشی  فعالیت‌های  ثبت مساله  و  ارزیابی  پویا بر گفتار روان  انجام  شده‌است.این  پژوهش  با  استفاده  از  روش  ترکیبی  ،توضیحی متوالی  ,  با  نمونه‌ای۹۰  نفری  از  فراگیران  زبان  انگلیسی در پایه ی  متوسط  بین  سن های  ۱۷ تا ۳۲  از  سه  کلاس  مکالمه  عادی بدون مداخله و بکر  انتخاب شد.قبل  از  مداخله  در  بخش  کمی,  آزمون  همگنی  و  پیش‌آزمون  اجرا  شد.کلاس‌ها  با  آموزش  "  Real  Listening  and  eaking  ۳"  شروع  شدند.شرکت  کنندگان  گروه‌های  آزمایشی  براساس  فعالیت‌های  ثبت  مساله  و  ارزیابی  پویا  در طول  مشارکت  دانشجویان  در  پروژه‌های  سخنرانی,  تحت مداخله  قرار  گرفتند.گروه  کنترل  فقط  برنامه  درسی  را  دنبال  کردند.عملکرد  کلیه  شرکت کنندگان  براساس  مقیاس  سرفصل  et  که  در  آن  واژگان,  تلفظ,  دستور زبان  (توانش  زبانی)  و  همچنین  ارتباطات  تعاملی  و  مدیریت  گفتمان  مورد بررسی قرار گرفت,  بررسی  شد.به  منظوربررسی کیفی۸  نفر  از  شرکت کنندگان  در  مصاحبه  شبه ساختاری به صورت  داوطلبانه  هم‌کاری کردند.داده‌های  جمع‌آوری‌شده  در  هر دو  بخش  نشان داد  که  فراگیران  زبان انگلیسی  از  مداخله  در  گروه‌های  آزمایشی  که  به  طور معناداری  بهتر  از  گروه  کنترل  بود, بهره بردند,  هر چند  که  گروه  آزمایشی  با  ارزیابی  پویا  بیش‌ترین  میانگین  را  در  پس‌آزمون  فصاحت  گفتار  داشتند.علاوه  بر  تاثیر  مثبت  مداخله  بر  یادگیری,  یافته‌های  مصاحبه‌ها  نیز  نشان داد  که  پاسخ دهندگان  تاثیر  مثبت  استراتژی‌ها  را  در طول  دوره  درک  می‌کنند.یافته‌ها  می‌تواند  درک  عمیق‌تر  از  تکنیک‌ها  و  راهبردهای  عملی  برای  شیوه‌های  آموزشی  در  متون  زبان انگلیسی  فراهم  آورد.


    Abstract

      Abstract  Thi  tudy  aimed  to  investigate  the  erceptio  of  EFL  learner  toward  the  effectivene  of  issue  log  activitie  and  dynamic  assessment  o  eaking  fluency  .  The  tudy  employed  a  mixed  -  method  explanatory  equential  desig  ,  with  a  convenience  ample  of  ۹۰  intermediate  EFL  learner  aged  etwee  ۱۷  and  ۳۲  elected  from  three  intact  conversatio  classe  .  rior  to  the  interventio  i  the  quantitative  ectio  ,  a  homogeneity  test  and  a  retest  were  administered  .  The  classe  tarted  with  teaching  the  '  Real  Listening  and  eaking  ۳  '  .  The  articipant  of  the  experimental  grou  received  treatment  ased  o  issue  log  activitie  and  dynamic  assessment  during  the  tudent  "  engagement  i  eaking  roject  .  The  control  grou  just  followed  the  term  yllabu  .  The  erformance  of  all  articipant  wa  checked  ased  o  the  ET  rubric  cale  i  which  vocabulary  ,  ronunciatio  ,  grammar  (  linguistic  competence  )  ,  a  well  a  interactive  communicatio  ,  and  discourse  management  were  focused  .  For  the  urpose  of  the  qualitative  ectio  ,  ۸  articipant  cooperated  i  the  emi  -  tructured  interview  voluntarily  .  The  collected  data  i  oth  art  revealed  that  EFL  learner  enefited  from  the  treatment  i  the  experimental  grou  which  ignificantly  outperformed  the  control  grou  although  the  experimental  grou  working  with  dynamic  assessment  had  the  highest  mea  o  the  osttest  of  eaking  fluency  .  I  additio  to  the  ositive  effect  of  treatment  o  learning  ,  the  finding  of  interview  also  howed  that  the  respondent  erceived  the  ositive  effect  of  the  trategie  during  the  course  .  The  finding  ca  rovide  a  deeper  understanding  of  the  ractical  technique  and  trategie  for  instructional  ractice  i  EFL  context  .