بازدید نماینده دانشگاه بوردو از دانشگاه علامه طباطبائی

۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۶۵۴ خبر روز همکاری های بین الملل
تعداد بازدید:۱۶۹۹
نماینده دانشگاه بوردو که برای برگزاری یک کارگاه آموزشی در دانشگاه علامه طباطبائی حضور یافته بود با بازدید از پردیس مرکزی، با مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
بازدید نماینده دانشگاه بوردو از دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، خانم دکتر ماری‌لیس پائولی استاد و رییس لابرتوار پژوهشی ادبیات زنان دانشگاه بوردو (مونتنیِ) که به منظور برگزاری کارگاه آموزشی "ترجمه شناسی ادبی: تعمق، روش شناسی، تمرین" در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی به دانشگاه علامه طباطبائی دعوت شده بود، روز دوشنبه، ۱۵ آبان‌ماه پس از بازدید از مجموعه پردیس مرکزی این دانشگاه با مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دیدار نمود. 

در این نشست خانم پائولی از سفر به کشور ایران، آشنایی با استادان و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی و برگزاری کارگاه آموزشی ابراز رضایت نمود. خانم دکتر تیشه‌یار مدیر همکاری‌‎های علمی بین‌المللی پس از معرفی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه و تشریح مراحل آغازین همکاری میان دو دانشگاه و عقد تفاهم‌نامه، در خصوص موارد همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک با دکتر پائولی به مذاکره نشست. 

در ادامه این دیدار در خصوص تاسیس دوره کارشناسی ارشد مشترک در رشته مترجمی زبان فرانسه گفتگو شد. خانم  پائولی همچنین به امکان برگزاری دوره‌ دکتری مشترک با بهره‌گیری از استاد راهنما و مشاور از هر دو دانشگاه متعامل اشاره نمود. دکتر تیشه‌یار نیز از آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی در اعزام دانشجویان دکتری آموزش زبان فارسی(آزفا) به دانشگاه بوردو مونتنیِ برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی و تدریس همزمان در دوره‌‎های آموزش زبان فارسی این دانشگاه خبر داد.


نظر شما :