امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با «انجمن ایرانی تاریخ»

۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۴۰۵۶ خبر روز اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۸۸۵
طی نشستی در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه با نمایندگان انجمن ایرانی تاریخ، تفاهم‌نامه همکاری بین دو طرف امضا شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با «انجمن ایرانی تاریخ»

 در نشست مشترکی با حضور  دکتر غلامرضا ذکیانی، رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی، دکتر نعمت‌الله ایران‌زاده، معاون آموزشی دانشکده، دکتر ناظمیان، معاون پژوهشی دانشکده، آقای حیدری، مسئول امور روابط بین‌الملل دانشگاه و آمنه ابراهیمی، مدیرگروه تاریخ دانشکده ادبیات و دکتر طوبی فاضلی‌پور، نائب رئیس انجمن ایرانی تاریخ و دکتر عباس برومند، عضو هیئت مدیره اعلم تفاهم‌نامه همکاری میان دو طرف به امضا رسید.

 در این نشست که دوشنبه، ۶ شهریورماه برگزار شد، مسئولان دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی با تاکید بر ضرورت ارتباط با مراکز پژوهشی و آموزشی فعال در عرصه رشته تاریخ علاقه‌مندی خود را به همکاری همه جانبه با انجمن ایرانی تاریخ اعلام کردند.

دکتر ذکیانی با ذکر اهمیت همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با انجمن ایرانی تاریخ ابعاد ضرورت این نوع همکاری ها را برای گروه نوپای تاریخ دانشگاه برشمرد.

وی  در ادامه بر اهمیت روابط بین‌الملل به ویژه با کشورهای همسایه و توجه به اهمیت تاریخ‌نگاری ایران و همسایگان آن در بستر تحولات تاریخ معاصر تاکید کرد و از چگونگی ارتباط انجمن‌ها و گروه‍‌های آکادمیک تاریخ با جامعه آموزش و پرورش سوال کرد.

در ادامه دکتر فاضلی پور که خود سابقه خدمت در نظام آموزش و پرورش را دارد در پاسخ به سوال رئیس دانشکده ادبیات بر سابقه و ضرورت تداوم ارتباط انجمن با جامعه آموزش و پرورش و ارائه راهکارهایی برای تصحیح کتب درسی و روش‌های آموزشی دانش‌آموزان تاکید کرد.

همچنین، دکتر ایران‌زاده، معاون آموزشی دانشکده ادبیات درباره برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب به صورت هفتگی، ماهانه و یا مستمر در دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری انجمن ایرانی تاریخ سخن گفت و علاقه‌مندی مسئولان دانشگاه را در این باره به اطلاع نمایندگان انجمن مذکور رساند.

 

در بخش دیگر نشست، دکتر ناظمیان، معاون پژوهشی دانشکده ادبیات نیز به ضرورت همکاری پژوهشی در ابعاد مختلف اشاره کرده و در این باره علاقمندی همه جانبه دانشگاه را اعلام کرد.

در ادامه دکتر ابراهیمی، مدیرگروه تاریخ نیز به عنوان نماینده دانشگاه علامه طباطبائی با توجه به سابقه خود در همکاری با انجمن ایرانی تاریخ و حلقه واسط دو طرف برای همکاری های آتی قول مساعد داد.

 

از سوی دیگر نمایندگان انجمن ایرانی نیز با ابراز علاقه به همکاری‌های مختلف آموزشی و پژوهشی با دانشگاه علامه و سابقه انجمن مذکور در ارائه خدمات و فعالیت‌های مختلف به جامعه بزرگ تاریخ صمیمانه قول همکاری انجمن را اعلام کردند.

مهمانان دانشگاه علامه بر ابعاد مختلف همکاری آموزشی و پژوهشی چون برگزاری همایش‌هایی با ایده‌هایی نو و ضروری برای رشد و پیشرفت کیفی رشته تاریخ، کارگاه‌های آموزشی، اخذ مجوز و چاپ نشریه، تقویت همکاری‌های میان رشته‌ای با دانش تاریخ با هدف استفاده از ظرفیت های مختلف سایر گروه‌های دانشکده و دانشگاه اشاره کردند.

از جمله نقاط مشترک طرفین در این تفاهم‌نامه بررسی راه‌های همکاری مشترک در برگزاری همایش ارتباطات ایران و چین و اعلام آمادگی انجمن در تامین مقالات تخصصی، تشکیل کمیته علمی، داوری مقالات و …. بود.

گفتنی است نشست با امضای تفاهم‌نامه توسط دو طرف به پایان رسید.


نظر شما :