افتتاحیه یازدهمین همایش بین‌المللی زبان‌شناسی

۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰ کد : ۲۴۶۹۵
تعداد بازدید:۲۰۷
به گزارش روابط عمومی دانشکده، یازدهمین همایش بین‌المللی زبان‌شناسی ایران به همت گروه زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی، در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ با حضور دکتر حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر معتمدی رییس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر محسن حبیبی رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی، هیئت رئیسه دانشکده و جمعی از استادان، دانشجویان، پژوهش‌گران و علاقمندان حوزه‌های زبان‌شناسی در سالن شهید عضدی برگزار شد.
افتتاحیه یازدهمین همایش بین‌المللی زبان‌شناسی

"دانشگاه علامه طباطبائی در روزهای ۱ و ۲ اسفند ۱۴۰۲ میزبان زبان‌شناسان داخلی و خارجی است".

یازدهمین همایش بین‌المللی زبان‌شناسی ایران به همت گروه زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی، نخستین روز خود را پشت سر گذاشت. این رویداد دو روزه، با استقبال استادان، دانشجویان، پژوهش‌گران و علاقمندان حوزه‌های زبان‌شناسی، آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، و زبان‌های باستانی ایران همراه بود و با یاد و خاطره شادروان، آقای دکتر کورش صفوی، استاد برجسته زبان‌شناسی، آغاز به کار کرد.

پس از خوش‌آمدگویی آقای دکتر محمد دبیرمقدم رییس محترم همایش بین‌المللی زبان‌شناسی، و آقای دکتر محسن حبیبی رییس محترم دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، آقای دکتر محمد معتمدی رییس محترم دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن تقدیر از گروه زبان‌شناسی برای برگزاری یازدهمین همایش، گردهم‌آیی متخصصان یک حوزه تخصصی را برای ژرف‌اندیشی و گسترش مطالعات منسجم در آن زمینه حائز اهمیت دانستند.

سپس آقای دکتر حداد عادل، رییس محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در سخنرانی خود به اهمیت زبان‌شناسی در حوزه‌های مختلف و تعامل آن با مجموعه وسیعی از زمینه‌های گوناگون علوم انسانی پرداختند.

در ادامه مراسم افتتاحیه، دبیر علمی همایش و مدیر گروه زبان‌شناسی، خانم دکتر گلناز مدرسی قوامی، گزارشی اجمالی را از سابقه ۳۰ ساله برگزاری این همایش و جزییات یازدهمین همایش مطرح کردند. نخستین سخنرانی، تحت عنوان "تاملاتی بر زبان فارسی و گونه‌های آن: تعامل زبان‌شناسی، تاریخ، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و ژن‌شناسی" از سوی آقای دکتر محمد دبیرمقدم ارائه گردید. سخنرانی‌ها تا ساعت ۱۷ در قالب ۶ پنل همزمان در سالن‌های مجزا برگزار شد.

این همایش، امروز ۲ اسفند ۱۴۰۲، تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

کلید واژه ها: همایش بین المللی زبان شناسی زبان شناسی


نظر شما :