برگزاری مراسم بزرگداشت مقام حافظ در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۲ کد : ۲۳۵۸۲ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۱
برگزاری مراسم بزرگداشت مقام حافظ در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

به گزارش روابط‌عمومی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی در روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۲ در سالن شهید مطهری این دانشکده مراسم بزرگداشت روز حافظ با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. در ابتدای این مراسم دکتر محسن حبیبی سرپرست دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی ضمن خوشامدگویی به حضار، به بیان جایگاه رفیع حافظ در ادب، هنر و عرفان ایران اسلام، به لزوم برگزاری چنین جلساتی برای اعتلای فرهنگ و هنر و التیام ناهنجاری های عصر حاضر اشاره کرد.
در ادامه آقای دکتر سعید حمیدیان از اساتید بازنشسته گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبائی به تایید سخنرانی پرداخت. این حافظ شناس معاصر  ضمن اشاره به جایگاه رفیع حافظ در شعر و ادب پارسی، بیان داشت که در ارائه شخصیت و جایگاه حافظ لازم است از هرگونه افراط و تفریط پرهیز شود. ایشان بکارگیری برخی القاب مانند لسان الغیب که به نوعی به حافظ جنبه آسمانی، عصمت و دست نیافتنی می‌دهد باید پرهیز کرد و به متن اشعار و واقعیت آنها توجه نمود.
مولف کتاب شرح شوق تاکید کرد که نگاه واقعی به حافظ به هیچ عنوان تقلیل و پایین آوردن این شاعر بی نظیر نیست و از منظر جایگاه شعر و ادب حافظ در قله قرار دارد اما باید توجه داشت که حافظ حالات مختلفی داشته و فرزند عصر و زمانه خود است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :